Sposoby na relaks, dobre samopoczucie, odstresowanie, uspokojenie. Porady dla kobiet Sposoby na relaks, dobre samopoczucie, odstresowanie, uspokojenie nerwów. Metody na zwalczanie stresu, porady. Zdjęcie: Pixabay
» » Sposoby na relaks, dobre samopoczucie, odstresowanie, uspokojenie. Porady dla kobiet

Sposoby na relaks, dobre samopoczucie, odstresowanie, uspokojenie. Porady dla kobiet

Nerwowy dzień. W pracy młyn i nadmiar obowiązków, w szkole zaległości, w domu kłótnie i fochy. Czy jest możliwe, żeby w takich okolicznościach znaleźć sposoby na odstresowanie i relaks? Czy to się może udać kobiecie, która ma mało czasu dla siebie i już zapomniała jak to jest odpoczywać?

Podam Ci tutaj 12 sprawdzonych sposobów na udany krótki relaks i uspokojenie w ciągu dnia i w ciągu pracowitego tygodnia. Zdaję sobie sprawę z tego, że każda z Was ma inną sytuację rodzinną, i że nie wszystko będzie możliwe do wykonania (zwłaszcza jak się ma dzieci w wieku przedszkolnym lub młodsze).

Dobre sposoby na krótki relaks samopoczucie odstresowanie spokój odpoczynek po pracy metody na stres
Dobre sposoby na krótki relaks, dobre samopoczucie, odstresowanie, spokój, odpoczynek po pracy. Metody na stres. Zdjęcie: Pixabay

Pamiętaj jednak, że jeżeli uda Ci się choć minimalnie uspokoić i zrelaksować będzie to z korzyścią dla całej Twojej rodziny, więc warto się tego relaksu nauczyć i wybrać sobie taką metodę, która będzie dla Ciebie najbardziej efektywna.

Sposoby na krótki relaks i uspokojenie w ciągu dnia

  1. Drzemka – minimum 15 minut (ale nie dłużej niż 30 minut!) – więcej o krótkiej drzemce w ciągu dnia piszę w tym artykule, przeczytaj go, bo drzemanie relaksacyjne wcale nie jest takie łatwe 🙂
  2. Przeczytanie zajmującej książki beletrystycznej (czyli zawierającej fikcyjną fabułę) – minimum 10 stron
  3. Posprzątanie w dawno nie przeglądanej szufladzie lub szafie
  4. Bardzo spokojny spacer przez park – minimum 15 minut
  5. Posłuchanie nastrojowej muzyki z zamkniętymi oczami – minimum 15 minut
  6. Ćwiczenia gimnastyczne – podstawowy zestaw na 15 minut (wkrótce napiszę taki zestaw ćwiczeń)
  7. Taniec do ulubionej muzyki – też 15 minut
  8. Śpiew – jeżeli lubisz śpiewać: 15 minut śpiewania ulubionych piosenek
  9. Szybki marsz (np. do sklepu: w jedną stronę energicznie maszerujesz 15 minut, a w drodze powrotnej robisz zakupy) – uwaga: ręce i ramiona mają być swobodne w czasie marszu!
  10. Namalowanie ładnego, kolorowego obrazka, najlepiej farbami
  11. Zabawa z psem, kotem lub innym towarzyskim zwierzątkiem
  12. Zabawa z dzieckiem – też może być relaksująca, ale raczej dla tych kobiet, które nie przebywają bez przerwy z dziećmi

Każdy z tych sposobów na uspokojenie i odstresowanie jest inny i pobudza lub uspokaja inne zmysły, więc należy go dopasować do okoliczności i Twojego usposobienia.

Jeżeli masz „siedzącą” pracę biurową, to relaks wymagający przynajmniej minimalnego ruchu będzie dla Ciebie bardziej wskazany. Odrębnym sposobem na relaks jest krótka drzemka w środku dnia, na którą powinna pozwolić sobie każda zapracowana kobieta – czyli drzemka, a oprócz tego wybierz coś jeszcze 😉

Razem w ciągu dnia zajmie Ci to TYLKO 30 minut!

Ciekawy skuteczny sposób na nerwy dobre samopoczucie relaks odstresowanie uspokojenie metody na stres
Ciekawy i skuteczny sposób na nerwy, dobre samopoczucie, relaks odstresowanie, uspokojenie. Metody na stres. Zdjęcie: Pixabay

Od czego zależy efektywny relaks i odstresowanie?

Umiejętność uspokojenia się i zrelaksowana zależy od wielu czynników, które nie zawsze sobie w pełni uświadamiasz, wymienię podstawowe:

  • od Twojego charakteru i uwarunkowań psychicznych
  • od tego, czy to co Cię zdenerwowało było tylko jednorazowym incydentem, czy też powtarza się często
  • od tego czy jesteś osamotniona w swoich problemach, czy też możesz uzyskać od kogoś przynajmniej mentalne wsparcie
  • od tego czy masz w domu odpowiednie warunki
  • od Twojej zamożności (tu od razu dodam, że najbardziej komfortową sytuacją jest „średnia” zamożność, bo bogactwo też może być przyczyną dużego stresu, a na dodatek pieniądze często sprawiają, że odstresowujesz się tylko pozornie, czyli przy pomocy np. alkoholu, używek, szaleństw imprezowych, ekstremalnych rozrywek, itp.)
  • od tego, czy masz jakieś uzależnienia: papierosy, alkohol, używki, ale też hazard, erotyka, ludzie, praca – możliwych uzależnień jest wiele, jeżeli masz takie skłonności, to Twoje zdolności do prawdziwego zrelaksowania się nie są zbyt duże
Skuteczne sprawdzone sposoby na relaks odpoczynek po pracy dobre samopoczucie odstresowanie uspokojenie nerwów
Skuteczne i sprawdzone sposoby na relaks, odpoczynek po pracy, dobre samopoczucie, odstresowanie, uspokojenie nerwów. Zdjęcie: Pixabay

Ważnym czynnikiem pomagającym lub przeszkadzającym w relaksie są ludzie, z którymi na co dzień przebywamy – rodzina, współpracownicy, znajomi. Wiele zależy od tego jak potrafimy sobie ułożyć relacje z nimi.

Tak, wiem, wiele kobiet w tym momencie zacznie myśleć o tych ludziach, którzy im działają na nerwy albo nad którymi nie mogą zapanować (np. dzieci czy mąż) – ale mam tu trudną do zaakceptowania wiadomość: poprawiać relacje z innymi musimy zacząć od siebie, a dopiero w następnej kolejności możemy włączyć w to innych – to się może udać wyłącznie wtedy, kiedy będziesz zrelaksowana i uspokojona!

Polecam jeszcze poradę o tym jak efektywnie pływać – pływanie jest znakomitym sposobem na relaks, ale nie wymieniłam go w powyższych punktach, ponieważ wybranie się na basen wymaga więcej czasu niż 15 minut:

Pływanie, ćwiczenia w wodzie i odchudzanie. Efekty pływania na basenie

Strona Główna: HOME