Jak myśleć pozytywnie w trudnych sytuacjach? Pozytywne myślenie o sobie Jak myśleć pozytywnie w trudnych sytuacjach? Pozytywne myślenie o sobie. Zdjęcie: Passel.co
» » Jak myśleć pozytywnie w trudnych sytuacjach? Pozytywne myślenie o sobie

Jak myśleć pozytywnie w trudnych sytuacjach? Pozytywne myślenie o sobie

Pozytywne myślenie nie tylko pomaga odnieść sukces w biznesie i relacjach międzyludzkich. Dzięki pozytywnemu myśleniu jesteśmy też zdrowsze, bardziej pewne siebie i szczęśliwsze. Dlaczego w takim razie zadręczamy się negatywnymi myślami? Dlaczego tak trudno jest nam mieć dobre i pozytywne myśli, skoro przecież to jest nasz mózg i to głównie od nas zależy, jakie myślenie mu zaprogramujemy?

Pozytywne myślenie o sobie jest sztuką, którą każda z nas powinna opanować jak najszybciej. Na początku będzie Ci trudno, bo jeszcze nie wiesz jak to jest fajnie budzić się co rano bez obciążeń negatywnych myśli i emocji. Pozytywnego myślenia możesz się nauczyć, ale ta nauka potrwa co najmniej kilka miesięcy. Powinnaś też poznać jakie są u Ciebie przyczyny powstawania negatywnych myśli i zlokalizować te negatywne myśli, które mieszkają w Twojej głowie na stałe. O tym skąd mogą brać się negatywne myśli i jak je rozpoznać napisałam oddzielny artykuł, a teraz skupię się na tym jak nauczyć się myśleć pozytywnie.

Pozytywne myślenie o sobie

Samoakceptacja

To jest pierwszy krok do tego, żeby w trudnych sytuacjach gromadzić w swojej głowie pozytywne myśli. O tym jak siebie zaakceptować i polubić swój wygląd napisałam w tym artykule – koniecznie go przeczytaj: Jak zaakceptować swój wygląd? Jak siebie polubić?

Pozytywne nastawienie do życia

– do ludzi, do pracy, do świata

Poznajesz nową osobę, na przykład w pracy masz nową koleżankę w pokoju – jakie są Twoje pierwsze myśli na jej temat? Czy jesteś wobec niej życzliwa, czy też automatycznie włącza Ci się podejrzliwość i rezerwa? A co się dzieje, kiedy idziesz do nowej pracy? Jesteś pełna nadziei, że poznasz nowych ludzi i czegoś nowego się nauczysz czy może jesteś pełna obaw, czy sobie poradzisz i czy będziesz musiała w tej pracy walczyć o swoją pozycję z innymi pracownikami?

To jak myślisz o innych ludziach ma największy wpływ na stan Twojego umysłu. Im więcej ludzi wokół Ciebie Cię irytuje i wyprowadza z równowagi, tym bardziej Twoje myśli stają się negatywne – nawet jeżeli dotyczą codziennych spraw.

Pozytywne myślenie sprawia, że dłużej jesteśmy wstanie wykonywać naszą pracę, jesteśmy wytrwałe i mamy wiarę w to, że nasza praca ma sens. Pozytywne myślenie jest jak skrzydła, które niosą nas przez życie. Dzięki pozytywnym myślom przelatujemy przez życie lekko i bez zakłóceń, a negatywne myśli każą nam stąpać twardo po ziemi, przedzierać się przez wertepy, koleiny i błoto.

Jeżeli myślisz pozytywnie o ludziach wokół Ciebie, to oni też będą podświadomie odwzajemniali Twoje myśli, chętniej będą z Tobą współpracowali i nawiązywali bliższe znajomości. Nie znaczy to oczywiście, że powinnaś podchodzić do wszystkich ludzi bezkrytycznie i bez wahania akceptowała wszystko, co Ci powiedzą. Tu chodzi tylko o to, żebyś miała do innych pozytywne nastawienie, a nie o to, żebyś była naiwna i przesadnie ufna.

Jak zmienić negatywne myśli na pozytywne?

Jak nauczyć się pozytywnego myślenia?

Jak zacząć pozytywnie myśleć?

1. Nie zatrzymuj w swojej głowie myśli, które nie są pozytywne

Ludzie mają tendencję do analizowania i rozwijania tematów, które wpędzają ich w zły nastrój. Zadręczają się i nerwowo nakręcają w sobie spiralę frustracji, jakby byli masochistami. Nie bądź masochistką! Zostaw te myśli, niech sobie idą, nie karm ich swoją energią!

2. Otaczaj się pogodnymi ludźmi, doceniaj ich obecność

3. Otaczaj się pogodnymi przedmiotami

Nie chodzi mi tutaj o żadne amulety czy inne hochsztaplerskie produkty służące tylko do wyciągania kasy od sfrustrowanych ludzi!

Mam na myśli przedmioty codziennego użytku lub ozdoby (np. obrazki, zdjęcia, ozdobne dodatki, itp.), które Tobie kojarzą się z czymś przyjemnym, radosnym i spokojnym. Unikaj rzeczy, które wnoszą w Twoje otoczenie atmosferę destrukcji i chaosu.

4. Utrzymuj porządek w mieszkaniu

5. Dbaj o siebie

6. Naucz się dobrze czuć w swoim towarzystwie

7. Nie czytaj informacji o złych i tragicznych wydarzeniach

8. Nie czytaj o ludziach, którym wydarzyły się nieszczęścia

Ludzie mają skłonność do czytania przykrych informacji o bliźnich. Niby odczuwają współczucie, wzruszają się itp., ale bardzo często nieświadomie poprawiają sobie samopoczucie takimi informacjami. Niestety, czytanie (i oglądanie też!) tych informacji w dużej ilości zawsze zostawi ślad w Twojej głowie w postaci negatywnych myśli.

9. Czytaj informacje pozytywne o innych ludziach

I pamiętaj, żeby cieszyć się z radości innych ludzi – nie odczuwaj zazdrości!

10. Pisz pozytywne komentarze

Napisz kilka razy w tygodniu jakiś pozytywny komentarz na forum albo w mediach społecznościowych, popraw komuś humor – Tobie to też wyjdzie na zdrowie!

11. Zrób sobie listę pozytywnych tekstów

I powieś sobie te listę nad biurkiem lub nad łóżkiem. Od Ciebie zależy wybór tych tekstów, możesz korzystać z Internetu, z książek, z tekstów piosenek i sama zdecyduj, które słowa na pewno mają pozytywny wydźwięk. Ja zaproponuję Ci kilka takich tekstów, możesz z nich skorzystać, jeżeli chcesz 🙂

12. W trudnych sytuacjach przede wszystkim się zrelaksuj

Relaks w trudnej sytuacji może brzmi nieco naiwnie, ale naprawdę najwięcej złego w naszych głowach powodują stres i frustracja. To właśnie stres i frustracja najbardziej przeszkadzają nam pozytywnie myśleć, dlatego spróbuj się zrelaksować za każdym razem, kiedy masz egzamin, rozmowę kwalifikacyjną, randkę czy inne ważne spotkanie, albo istotna pracę do wykonania.

Weź głębokie oddechy, poćwicz trochę (to może być każde ćwiczenie fizyczne, które Cię trochę zmęczy), napij się herbatki ziołowej (np. z melisy), posiedź w całkowitej ciszy przez co najmniej godzinę, itp. Każda z nas ma swoje sposoby na relaks, więc ja tu podałam tylko niektóre propozycje. Więcej o tym jakie są sposoby na relaks w ciągu dnia przeczytasz w tym artykule.

Jakie mogą być pozytywne myśli?

Pozytywne słowa, pozytywne teksty, dobre myśli – moje propozycje:

  • Mam duże możliwości, nie wszystkie wykorzystuję, ale pracuję nad tym 🙂
  • Jestem ciekawa, sympatyczna i fajna, jeżeli ktoś tego nie widzi, to jego problem 🙂
  • Lubię rano wstawać z łóżka 🙂
  • Lubię codzienne czynności, poranną kawę, śniadanie, toaletę i zapowiedź całego dnia, bo przecież codziennie może się wydarzyć coś pozytywnego! 🙂
  • Mam kilkoro fajnych ludzi wokół siebie. 🙂
  • Przede mną jeszcze wiele ciekawych i miłych chwil. 🙂

Czy racjonalne myślenie to myślenie pozytywne?

Często mówimy, że najlepiej jest myśleć racjonalnie, bo wtedy nie zrobimy żadnych głupstw i nie popełnimy błędów. Racjonalne myślenie sprawdza się w finansach (domowych również), w planowaniu podróży, remontu, ślubu, imprezy i innych konkretnych przedsięwzięć.

Ale racjonalne myślenie nie sprawdza się wtedy, kiedy analizujemy swoje możliwości, predyspozycje i swoją wartość w życiu. Wtedy racjonalne myślenie nie ma sensu, bo myśląc racjonalnie, zawsze bierzemy pod uwagę nasze porażki, a myślenie o porażkach zawsze przyblokuje nam energię do dalszych działań i do rozwoju. Racjonalnie trzeba myśleć tam, gdzie są pieniądze i bezpieczeństwo nasze oraz innych ludzi, w innych przypadkach należy myśleć po prostu POZYTYWNIE!

Przeczytaj jeszcze artykuł o tym jak odzyskać i wzmocnić wiarę w siebie:

Brak wiary w siebie. Jak odzyskać i wzmocnić wiarę w siebie?

Strona Główna: HOME